Nieuws

Grenzeloos genieten in de Westhoek!

Deze week was het dan zover: Westtoer presenteerde het nieuwe strategisch beleidsplan voor de periode 2018-2024 voor toerisme en recreatie in de Westhoek (België). Wij zijn erg trots dat wij aan dit plan een bijdrage hebben geleverd.

Het nieuwe beleidsplan bevat de strategische visie op de verdere ontwikkeling van toerisme en recreatie in de Westhoek en focust op de periode na de honderdjarige herdenking van de Eerste Wereldoorlog. Planhorizon is 2018-2024.

Uit verschillende workshops met medewerkers van streekmusea, gemeentes en provincie, maar ook uitbaters van B&B’s, hotels en bierbrouwerijen zijn een overkoepelend concept met drie verhaallijnen tot stand gekomen. Ook hebben we samen bijpassende actiepunten bedacht. Westtoer heeft deze drie verhaallijnen en projectideeën als basis gebruikt voor de nieuwe strategische visie en marketing voor de periode 2018-2024. De ambitie van Westtoer is om van de Westhoek een topbestemming te maken voor korte vakanties en daguitstappen. Een bestemming die zich onderscheidt door een unieke beleving van het landschap, het bourgondisch genieten en de historie die in de Westhoek constant voelbaar en beleefbaar is. Hier kan je grenzeloos genieten!

Het resultaat is zeer enthousiast ontvangen door ondernemers, media en belanghebbenden.

Toerisme Westhoek heeft dinsdagmiddag een nieuwe promotievideo gelanceerd op Facebook. De troeven uit die regio worden daarin belicht aan de hand van een jong koppel.

Het nieuwe Strategisch Beleidsplan met de verhaallijnen kan je hier bekijken

Voor meer informatie over de Westhoek, kijk op http://www.toerismewesthoek.be .