Kick-off project toerisme in de Westhoek

Donderdag 14 januari was het eindelijk zover; de aftrap van een nieuw project in de regio Westhoek in Vlaanderen. Wij gaan aan de slag met een nieuwe strategische visie voor toerisme in deze groene regio. Een kick-off meeting luidde de officiële start van het project in.

Tijdens de startbijenkomst in de ochtend is de basis gelegd voor een plezierige en constructieve samenwerking. Het tweede deel van de dag zijn we samen met een echte gebiedskenner op ‘roadtrip’ geweest om de Westhoek te verkennen. De Westhoek bestaat uit 17 gemeentes aan de westelijke zijde van de provincie West-Vlaanderen. De regio staat voornamelijk bekend om de herinneringen aan de Eerste Wereldoorlog, maar er is nog zoveel meer! Tijdens de roadtrip hebben wij kennis gemaakt met het open polderlandschap, de koekjesfabriek van Jules Destroper, het oorlogsverleden, het Hopmuseum en hebben wij een bezoek gebracht aan een lokale bed & breakfast. Één ding is duidelijk, het gebied heeft veel verhalen te vertellen en staat garant voor unieke belevenissen.

Met de ondersteuning van The Missing Link wil Westtoer de identiteit van deze regio bovenhalen en deze als basis gebruiken voor de nieuwe strategische visie voor toerisme voor de periode 2018-2024. Deze periode is volgend op de herdenking van ‘Den Groote Oorlog’ 2014-2018 en dus een ideaal moment voor de ingang van een nieuw beleidsplan. Voor het bepalen van de strategie voor dit beleidsplan wil Westtoer samen met lokale stakeholders aan de slag. The Missing Link helpt Westtoer in dit proces.

Een mooie en uitdagende klus. Niet alleen voor ons; ook voor de betrokkenen die participeren.